
Tikra šokolado revoliucija
Atraskite įspūdingą istoriją, slypinčią už garsiojo „Leonidas“ šokolado ištakų. Nuo Graikijos iki Belgijos, per Jungtines Amerikos Valstijas – visur šią kelionę lydėjo aistra, atkaklumas ir išradingumas. Šios pastangos ir talentas buvo pelnytai įvertinti: šiandien „Leonidas“ vardas garsėja visame pasaulyje.

Leonido šeima
Jau daugiau nei šimtmetį – dovanoti reiškia džiuginti. Prieš daugiau nei šimtmetį Leonidas Kestekidis žengė naują žingsnį – sukūrė pirmąjį praliną (taip vadinamas belgiškas šokoladas su įdaru) ir padėjo pamatus šiuolaikinei šokolado kultūrai. Bėgant metams, Kestekidžių šeima formavo „Leonidas“ šokolado tapatybę ir pavertė šį verslą klestinčia šeimos sėkmės istorija. Tai, kas prasidėjo kaip nedidelė parduotuvėlė su vitrinos palangėje išdėliotu šokoladu, šiandien virto tarptautiniu prekės ženklu, turinčiu daugiau nei 1200 parduotuvių visame pasaulyje.„Leonidas“ gardūs kūriniai tapo plačiai atpažįstamu vardu. Atraskite šios šokolado revoliucijos istoriją čia.

1882: Saldžios sėkmės istorijos pradžia
Leonidas Georgas Kestekidis gimė Nigdėje, Turkijoje – taip prasidėjo išskirtinis likimas. Tuomet niekas nebūtų galėjęs nuspėti, kad Leonidas, vedamas aistros, išpildys savo svajones. Dar būdamas jaunas, kartu su broliu Avraamu, jis nusprendė gatvėse pardavinėti granitą ir kitus saldžius skanėstus. Tuo metu Graikijoje vyravo politinis ir ekonominis nestabilumas, tad šis saldus verslas broliams tapo būdu išgyventi.Taip gimė iniciatyva, kuri ne tik maitino, bet ir vedė į sėkmę.

1900: Granitas ir svajonės Amerikoje
Sulaukęs vos 18-os, ambicingasis graikas granitą iškeitė į vyną – pradėjo prekiauti šiuo tauriuoju gėrimu Italijoje. Tačiau sėkmė neilgai truko. Vienas sunkvežimis, vežęs jo nedraustus vyno statinius, pateko į avariją, ir Leonidas neteko visko. Vis dėlto jis nepasidavė. Vedinas užsispyrimo ir ambicijų, jis ryžosi drąsiam žingsniui – išvyko į Jungtines Amerikos Valstijas, siekti Amerikietiškos svajonės ir geresnio gyvenimo pažadėtoje žemėje. Būtent ten Leonidas pavertė savo aistrą profesija – tapo konditeriu ir saldumynų meistru.

1910: Meilė atveda iš Niujorko į Gentą
Kaip šis talentingas graikas atsidūrė Belgijoje? 1910 m. Leonidas Kestekidis kaip Graikijos–Amerikos delegacijos narys dalyvavo pasaulinėje parodoje Briuselyje. Čia jis pristatė savo konditerijos ir kepinių gaminius net trylikai milijonų lankytojų. Jo pastangos buvo įvertintos – Leonidas pelnė bronzos medalį, kurį sukūrė menininkas Godefroid Devreese. Jo sėkmė neliko nepastebėta – ypač vienai briuselietei, Joannai Emelijai Teerlinck. Ar ji neatsispyrė saldiems skanėstams? O gal jis – jos porcelianinei odai ir lieknam stotui? 1912 m. Leonidas ir Joanna susituokė, o Gentas tapo jo naujaisiais namais.

1913: Pirmoji arbatinė ir aukso medalis
Triumfas 1913-aisiais: pasaulinėje parodoje Gente Leonidas Kestekidis dar kartą suspindėjo. Išdidžiai pristatęs savo naujus kūrinius lankytojams, spalio 27 d. jis pelnė aukso medalį ir atminimo diplomą. Tai buvo ypač sėkmingi metai Leonidui – kartu su Joana jis nusprendė atidaryti pirmąją arbatinę Gento Veldstraat 34 gatvėje. Čia jie siūlė kepinius, saldumynus ir ledus. Nors 1918 m. dėl vokiečių invazijos veikla buvo laikinai sustabdyta, Leonidas pastebėjo, kad net ir sunkmečiu buržuazija vis dar ieško mažų gyvenimo malonumų. Taip jis grįžo su trenksmu. Be arbatinės Gente, jis atidarė „Degustacinę salę ir šaltą bufetą“ Blankenberge – tuo metu itin madingame pajūrio kurorte, garsėjusiame elegantiškomis parduotuvėmis ir kazino. Antroji „Leonidas“ arbatinė įsikūrė žymiame „Lion d’Or“ viešbutyje, pirmame aukšte.

1922: Basilio Kestekidis prisijungia prie verslo
Šeimos plėtra Belgijoje: Kol Leonidas kartu su Joana džiaugėsi sėkme Belgijoje, Graikijoje politinė padėtis darėsi vis įtemptesnė. Žinia apie Leonido laimėjimus pasiekė gimtinę, ir Kestekidžių šeima nusprendė persikelti į Gentą. Kiekvienas šeimos narys svariai prisidėjo prie prekės ženklo augimo, ypač sūnėnas Basilio. Iš dėdės jis mokėsi konditerijos ir saldumynų gamybos meno. Tandemas buvo tobulas: vienas buvo įgimtas pardavėjas, o kitas – kūrybiškas ir inovatyvus meistras. Tarp jų užsimezgė mokytojo ir mokinio ryšys, kurio rezultatas – išskirtiniai, nauji pralinių skoniai.

1924: Briuselio užkariavimas
Užkariavęs Gento ir Blankenberge gyventojų širdis, Leonidas nusitaikė į Briuselį. Gento parduotuvės valdymą jis patikėjo savo šeimos nariams. Kartu su Basilio jie atidarė naują arbatinę Rue Delvaux gatvėje, pavadintą „Pâtisserie Centrale Leonidas“. Abu dėjo visas pastangas, kad įtvirtintų „Leonidas“ vardą šalies sostinėje.

1935: Stumdomas langas, tapęs „Leonidas“ vizitine kortele
Basilio ir Leonidas buvo šiltai sutikti Briuselyje. Naktimis Basilio gamindavo gardžius pralinus mažoje dirbtuvėje netoli Didžiosios aikštės. O rytais važinėdavo po miestą arklio traukiamu vežimu, siūlydamas savo kūrinius ištikimiems klientams. Viskas klostėsi sklandžiai – iki tol, kol įsikišo policija ir nurodė, kad prekiauti galima tik iš
parduotuvės. Tuomet Basilio išsinuomojo patalpas Anspach bulvare 58, tačiau jos buvo tokios ankštos, kad net neturėjo įėjimo iš gatvės pusės. Basilio, kaip visada kūrybingas, rado sprendimą: jis išdėliojo saldumynus ant palangės ir pradėjo juos pardavinėti tiesiai praeiviams – pro langą su stumdomu rėmu. Tai buvo tikra revoliucija!
Per dieną Basilio parduodavo iki 35 kilogramų saldumynų – tiesiai iš dirbtuvės į klientų rankas, neprarasdamas nei šviežumo, nei laiko. Ir, svarbiausia – už pusę konkurentų kainos. Taip gimė legendinė prekyba pro stumdomą langą – ženklas, kuris vėliau tapo neatsiejama „Leonidas“ tapatybės dalimi.

1937: Prekės ženklo registracija
Basilio ėmėsi iniciatyvos – pasiūlė savo dėdei sukurti prekės ženklą ir logotipą.
Leonidas pamažu perdavė Basilio verslo valdymą ir prekės ženklo plėtrą. 1937 m. Basilio oficialiai užregistravo „Leonidas“ prekės ženklą Briuselio mieste. Pavadinimą jis pasirinko dėdės garbei, o logotipui pasirinko graikų karį – Spartos karalių Leonidą I, kaip pagarbos ženklą savo dėdei. Tai buvo pradžia logotipui, kurį atpažįstame iki šiol.

1950: Prabangus produktas - kiekvienam
„Leonidas“ išgyveno ir Antrąjį pasaulinį karą. Basilio pats pirkdavo kakavą ir gamindavo šokoladą. „Leonidas“ vardas tapo sėkmės simboliu. 1948 m. vasario 20 d. likimas smogė – mirė Leonidas Kestekidis. Tačiau Basilio buvo pasiryžęs tęsti jo darbą ir padaryti prabangų produktą prieinamą kiekvienam. Augančią paklausą Basilio numatė iš anksto – 1950 m. jis paprašė pagalbos jaunesniojo brolio Aleksandro Kestekidžio (dabartinės generalinės direktorės Vasilikės tėvo), kuris su žmona Hélèni persikėlė gyventi į Belgiją. Kartais prie darbų prisidėdavo ir vyriausias brolis Jean-Yani Kestekoglou – Marijos ir Dimitrijaus tėvas.
Šeima išplėtė dirbtuves ir padidino šokolado gamybą, kad išlaikytų žemą kainą – tai reiškė didesnį mastą. Aleksandras pats gamino formas marcipano vaisiams, kurios naudojamos iki šiol. Taip pat jis ėmėsi kurti mažus įrenginius, kad šokolado nebereikėtų formuoti rankomis. Šios mašinos ne tik palengvino darbą, bet ir atvėrė duris naujiems skoniams – taip buvo išplėstas pralinių asortimentas. Tuo metu Basilio persikėlė į didesnes patalpas Anspach bulvare 46 – ten iki šiol veikia „Leonidas“ parduotuvė.

1966: 100 gramų – vos už 10 frankų!
Pralinių bumas Briuselyje: rankų darbo Basilio pralinės tapo tikra sensacija.
Išskirtinė kokybė ir prieinama kaina žaibiškai užkariavo pirkėjų širdis. Tuo metu 100 gramų dėžutė kainavo vos 10 Belgijos frankų – tai prilygo vos 25 euro centams. Šis patrauklumas traukė daugybę verslininkų, norinčių bendradarbiauti su „Leonidas“, ir netrukus mieste pradėjo sparčiai dygti naujos parduotuvės.

1970: Europinis pripažinimas
1970 m. balandžio 2 d. mirė Basilio. Jo broliai Aleksandras ir Jean-Yani įkūrė įmonę „Confiserie Leonidas SPRL“. Po Basilio mirties Aleksandras paprašė Jean-Yani perimti įmonės valdymą – jis šias pareigas ėjo iki 1985 m., padedamas savo sūnėno Jannio. Nuo 1970 m. iki 1999 m., kol pats mirė, Aleksandras buvo „Leonidas“ generalinis direktorius, nuolat ieškojęs naujų skonių. Jean-Yani pagrindinis tikslas buvo išplėsti „Leonidas“ parduotuvių tinklą už Belgijos ribų – Liuksemburge, Nyderlanduose ir Prancūzijoje. Kas kartą paragavus „Leonidas“ šokolado – kelio atgal nėra. Šis šokoladas tiesiog užkariauja skonio receptorius. Auganti paklausa lėmė ir gamybos plėtrą – įmonė įsigijo buvusią „Crown-Baele“ gamyklą Anderlechte, Boulevard Graindor 41–43 – tai iki šiol „Leonidas“ centrinė būstinė.

1980: Tikrasis Manon gimimas
Garsusis, geidžiamas, mylimas – Manon, kurį žinome šiandien, yra nepakartojamas.
Iš pradžių Manon buvo gaminamas iš nugatino ir graikinio riešuto, padengto cukraus sluoksniu. Tačiau vienas iš šeimos narių, Yanni Kesdekoglou, pakeitė šį receptą.
Pirmiausia jis cukraus sluoksnį pakeitė baltuoju šokoladu – tuo metu tai buvo pasaulinė naujovė. Niekur kitur baltuoju šokoladu dengtos pralinės nebuvo gaminamos. Vėliau graikinį riešutą pakeitė lazdyno riešutu – šį galima skrudinti ir ilgiau išlaikyti šviežią. Nugatiną pakeitė creme au beurre įdaru. Taip gimė legendinis Manon, kurį visi pažįstame ir mėgstame. Iki 1983 m. Belgijos vyriausybė netgi reguliavo „Leonidas“ kainas – kaip duonos ar pieno. „Leonidas“ šokoladas buvo laikomas būtinybe.

1985: Sėkmės kaina
Gamyba ir toliau augo, tačiau „Leonidas“ pasiekė išskirtinį etapą: įmonei teko paskelbti, kad kol kas nepriima daugiau prašymų atidaryti naujų parduotuvių – gamybos apimtys nebespėjo su paklausa. Tai įrodė sparčiai augantį „Leonidas“ populiarumą bei norą išlaikyti aukštą kokybę nepaisant didelio susidomėjimo. 1985 m. dėl sveikatos priežasčių iš vadovavimo įmonei pasitraukė Jean-Yani Kestekoglou. Vadovavimą perėmė trečioji šeimos karta – jo dukra Marija Kesdekoglu-Kestekidis kartu su
pussesere Vasilike Kestekidou, kuri prisijungė 1992 m. Vėliau, 2004 m., prie jų prisijungė Marijos brolis Dimitrijus Kestekoglou, kuris dėl „Leonidas“ nusprendė nutraukti oftalmologo karjerą ir padėti užtikrinti šeimos palikimo tęstinumą. 2004 m. pradžioje jis tapo vykdančiuoju direktoriumi, siekdamas pereiti nuo šeimos verslo prie
profesionalaus valdymo modelio. Jo iniciatyva 2005 m. buvo įkurtas vidaus audito komitetas ir paskirtas vidaus auditorius – pats Dimitrijus tapo komiteto nariu. Jis pirmininkavo valdybai 2004, 2006, 2008 m. ir 2011–2014 m. Šiuo metu ponia Marija, prezidentė Vasilikė ir ponas Dimitrijus yra „Leonidas“ valdybos nariai, o jų vaikai ruošiasi perimti verslo vairą.

2000: „Leonidas“ tampa tarptautiniu
Didėjant paklausai, „Leonidas“ turėjo plėsti gamyklą. Pralinės pradėtos gaminti ir buvusioje „Bel“ sūrio gamykloje Kommenstraat gatvėje, Anderlechte. Tuo metu „Leonidas“ šokoladas jau buvo parduodamas JAV ir Azijoje. Įmonė tapo rinkos lydere – verslininkai iš visos Europos vyko į Anderlechtą pirkti „Leonidas“ pralinių. Ir tuomet, ir dabar jos gaminamos vadovaujantis Basilio vertybėmis: šviežumas, kokybė, pasirinkimo įvairovė ir prieinama kaina.

2005: Naujas įvaizdis
Visos „Leonidas“ parduotuvės įgavo naują išvaizdą. Stumdomas langas, ilgai buvęs simboliu, buvo pakeistas šiuolaikišku dizainu, taikomu visame pasaulyje. Interjerui pasirinktos spalvos, atspindinčios prekės ženklo autentiškumą ir vertybes. Šilta, harmoninga spalvų paletė perteikia kokybę, patirtį, meistriškumą ir tikrumą. Nesvarbu, ar pralines perkate Briuselyje, Niujorke ar Paryžiuje – visur jus pasitinka ta pati jauki ir šiuolaikiška „Leonidas“ dvasia.

2005: Kava ir pralinė – tobulas duetas
2005 m. Briuselyje atidaryta pirmoji „Leonidas Chocolates & Cafés“ kavinė. Šis koncepcinis modelis greitai paplito po visą pasaulį. Dabar daugybėje vietų galima pasimėgauti gardžia kava, tradiciniais šokoladais ir tiršta karšta šokolado gėrimo taure.

2013: Karališkas pripažinimas
2013 m. lapkričio 15 d. Belgijos karalius Pilypas paskelbė oficialių karališkųjų tiekėjų sąrašą. „Leonidas“ buvo įtrauktas į šį garbingą sąrašą – dėl išskirtinės kokybės ir prieinamos kainos. Tai – ne tik didelė garbė, bet ir reikšmingas visų, kūrusių ir stiprinusių „Leonidas“ vardą, pastangų įvertinimas.

2021: Tvarus kakavos auginimas
Nuo 2021 m. spalio „Leonidas“ šokolado gamybai naudoja tik tvarią kakavą. Tai – natūralus žingsnis prekės ženklui, kuris nuo 1913 m. siekia teikti džiaugsmą kiekvienam. Dėl šios sertifikacijos pagerėjo 2450 kakavos augintojų ir jų šeimų gyvenimo bei darbo sąlygos. Remdama sąžiningą, stabilų atlyginimą augintojams, „Leonidas“ prisideda prie geresnio pasaulio kūrimo – tiek žmonėms, tiek planetai. Ir dar daugiau – visos išlaidos, susijusios su šiuo perėjimu prie tvarumo, padengiamos „Leonidas“ sąskaita – mažmeninės kainos išlieka nepakitusios.

2023: Šeimos istorijos tęsinys
Nuo tada, kai 2004 m. prisijungė prie šeimos verslo, ponas Dimitrijus svajojo apie naujos gamyklos statybą – kad užtikrintų įmonės ateitį. Ši svajonė pradėjo virsti realybe 2023 m. gruodžio 12 d., kai Nivelles mieste buvo padėtas pirmasis naujos gamyklos statybos akmuo. Taip prasidėjo naujas „Leonidas“ istorijos skyrius.