Belgiškas šokoladas laikomas vienu geriausių pasaulyje. Šimtmečius tobulinta technologija, šilkinė tekstūra ir aukščiausios kokybės ingredientai – tai, dėl ko jis tirpsta burnoje ir suteikia išskirtinį malonumą. „Leonidas“ – vienas iš labiausiai pasaulyje vertinamų šokolado prekių ženklų – jau Lietuvoje.
Mantas Leskauskas, žmogus, kuris įkūrė „Leonidas“ šokolado parduotuvę Vilniaus senamiestyje, kviečia į kelionę po šokolado pasaulį, kuriame susipina istorija, tradicijos, skoniai ir jausmai. Šiame bloge – ne tik apie šokoladą. Apie idėją, kuri tapo tikrove. Apie tai, kaip belgiška kultūra rado vietą Vilniuje – ir kodėl šokoladas yra kur kas daugiau nei saldainis prie kavos.
„Jeigu nori būti visiems geras – pardavinėk šokoladą“: kaip gimė „Leonidas“ Vilniuje – pasakoja įkūrėjas Mantas Leskauskas
Vilniaus širdyje, Pilies gatvėje, duris atvėrė neeilinė šokolado parduotuvė – „Leonidas“. Ne tik šokolado mėgėjai, bet ir netikėtai atradę šį Belgijos aukso gabalėlį žmonės čia sugrįžta ne vien dėl skonio. Už šios idėjos slypi Mantas Leskauskas, jo kelionė į šokolado pasaulį prasidėjo ne nuo vaikystės svajonės ar verslo plano – o nuo... meilės ir atsitiktinumo.
Kaip gimė idėja „atvežti Belgiją į Lietuvą“?
„Visuomet norėjau būti tas, kuris pirmas kažką atranda ir parveža į Lietuvą.“
Mantas pasakoja, kad viskas prasidėjo visai ne nuo šokolado. Didelis noras keliauti, pažinti pasaulį ir atrasti unikalių dalykų lėmė, kad vieną dieną jo gyvenime atsirado belgas – būsimas uošvis. Jis supažindino Mantą su tikruoju belgišku šokoladu, kurio skonis pakeitė požiūrį visam gyvenimui.
„Niekada nebuvau saldumynų mėgėjas. Bet kai pirmą kartą paragavau belgiško šokolado, buvau šokiruotas. Tada ir išgirdau apie „Leonidas“ –šokoladą, su kuriuo užaugo mano būsimas uošvis.“
Po vizitų į Briuselį, šokolado degustacijų ir pokalbių su artimaisiais gimė mintis: „Kodėl to, kas taip džiugina kitus, neturėtume turėti ir Lietuvoje?“. Ir prasidėjo kelionė: nuo laiško „Leonido“ komandai iki parduotuvės atidarymo. Procesas truko pusantrų metų – bet šiandien Vilniuje turime tai, ko ilgai trūko – tikrą belgiško šokolado ambasadą.
Ne šiaip parduotuvė – tai patirtis
„Pas mus nėra nė vieno, kuris išeitų be šypsenos.“
Pasak Manto, „Leonidas“ Vilniuje – tai ne tik šokolado pirkimo vieta, bet emocija. Kiekvienas klientas čia kviečiamas ragauti, net jei atėjo tik apsidairyti. Nors lietuviai iš pradžių kuklinasi, vos tik paragavę – šypsena tampa neišvengiama.
„Žmonės net užsimerkia iš malonumo. Šokoladas su pasifloromis ar juodaisiais serbentais nustebina net tuos, kurie atėjo tik dėl klasikinio juodojo.“
Ar Lietuvoje vertiname šokoladą?
„Norėčiau, kad šokoladas Lietuvoje būtų ne proga, o kultūra.“
Mantas pastebi, kad nors Lietuva šokoladą gamina nuo 1913 metų, iki šiol trūksta stiprios šokolado kultūros. Kai Belgijoje šokolado dėžutė – kasdienis svečių atributas, Lietuvoje jis vis dar laikomas tik dovana.
„Kiekvienas Belgijos kaimelis turi bent kelias šokolado parduotuves. Norėčiau, kad Lietuvoje šokoladas būtų kaip kava ar duona – natūrali gyvenimo dalis.“
Tikras šokoladas = 100 % kakavos sviesto
Vienas didžiausių „Leonido“ išskirtinumų – tai, kad jų šokoladas gaminamas tik su 100 % kakavos sviestu. Nėra jokio palmių aliejaus ar pigesnių pakaitalų. Dėl to šokoladas pasižymi šilkine tekstūra ir idealia tirpimo savybe.
„Kakavos sviestas – vienas vertingiausių augalinės kilmės riebalų. Jis naudojamas net kosmetikoje.“ Be to, „Leonidas“ siūlo šokolado pasirinkimus be pridėtinio cukraus – nuo plytelės su 99 % mažiau cukraus iki mažai cukraus turinčios pralinės linijos.
Sveikatai ir malonumui
„Šokoladas – ne tik skanus, bet ir sveikas.“
Juodasis šokoladas yra puikus natūralių antioksidantų šaltinis. Jis gali padėti kovoti su oksidaciniu stresu, stiprina širdies veiklą, gerina nuotaiką ir dėmesio koncentraciją. Jame esantis teobrominas bei kofeinas švelniai tonizuoja ir energizuoja.
Manto vizija: šokoladas – tai ne desertas, o kultūra
„Noriu ne tik pardavinėti šokoladą – noriu kurti kultūrą.“
Mantas tiki, kad šokoladas turi galią kurti emociją, artumą ir netgi prabangą – tokią, kuri pasiekiama kiekvienam. Jis siekia, kad šokoladas taptų lietuvių kasdienybės dalimi. Ne dėl mados, o dėl tikro skonio, džiaugsmo ir akimirkos sustojimo.
„Kai žmogus užsimerkia iš malonumo – žinau, kad mano tikslas pasiektas.“